عیب یابی سرد نکردن یخچال فریزر آاگ
نوشته شده توسط : lg

عیب یابی سرد نکردن یخچال فریزر آاگ:اما یکی از مشکلات شایع یخچال ها آاگ عدم خنک کنندگی کافی و یا سرد نکردن یخچال آاگ است. این مشکل هم می تواند به دلایل فنی باشد و هم اینکه برخی از موارد اصولی استفاده از یخچال آاگ قرار نگرفته باشد.در این مقاله به دلایل فنی و غیر فنی که باعث سرد نکردن یخچال آاگ می باشند می پردازیم و امیدواریم شما هم اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید با مطالعه این متن به عیب یابی یخچال خود واقف شوید.هر چند یخچال در شرایط نرمال باید کار خود را به خوبی انجام دهد اما گاهی عدم رعایت برخی از موارد در هنگام استفاده از یخچال آاگ باعث می شود تا یخچال به خوبی سرد نکند. از جمله این موارد می توان به گزینه های زیر اشاره کرد

یخچال را در دمای درسیت تنظیم نکرده اید.

هر یخچال آاگ در شرایط زمستانی و تابستانی نیاز دارد تا دمای متفاوتی برای آن در نظر گرفته شود. معمولا در زمستان دما بر روی 3 یا 4 و در تابستان بر روی 1 یا 2 درجه باید تنظیم شود. اما برخی از دوستان فارق از این اطلاعات دمای یخچال آاگ را اصلا چک نمی کنند و این موضوع باعث می شود گاها یخچال آاگ بر روی دمای 6 یا 7 هم تنظیم شده باشد  که طبیعی است خنک کنندگی یخچال کم است.

برخی از مواقع مواد غذایی داخل یخچال آاگ بیش از میزان استاندارد هستند.

این موضوع مشکلات زیادی برای یخچال آاگ به وجود می آورد. اول اینکه میزان هوای کمتری در یخچال تولید می شود و هر بار با باز و بسته شدن یخچال آاگ این میزان هم خارج می شود و دوم اینکه برخی از مواد غذایی ممکن است سرما ساز های یخچال فریزر آاگ را مسدود کنند. بسته های بزرگ را نباید در انتهای یخچال و هوا سازهای ان قرار دهید.

عدم هوا گیر مناسب

موتور یخچال آاگ در پشت یخچال قرار دارد و معمولا فن برای اینکه موتور را خنک کند نیاز به جریان هوای حداقلی دارد. حالا اگر یخچال را در جایی دنج و کم هوا قرار دهید و پشت یخچال را هم محکم به دیوار بچسبانید و یا بخصوص به قسمتی پارچه ای و یا پلاستیکی بچسبد میزان دریافت هوا کاهش می یابد و این موضوع باعث داغ شدن موتور و کم شدن قدرت خنک کنندگی موتور می شود.

عوامل فنی دخیل در سرد نشدن یخچال آاگ

اما صرف نظر از این موارد گفته شده عواملی هم وجود دارند که ممکن است به دلیل کارکرد زیاد یخچال آاگ، فرسودگی و یا خراب شدن به هر علتی اجازه خنک کنندگی به یخچال را ندهند. این عوامل زیاد هستند و تقریبا می توان گفت به دلیل اینکه وظیفه یخچال خنک کردن است و همه قطعات به کار برده شده در یخچال بصورت همپوشانی کار می کنند، خرابی هر قطعه حتی ناچیز در یخچال می تواند در عملیات کاری و کم شدن خنک کنندگی یخچال تاثیر گذار باشد اما مهم ترین عوامل گرم شدن دمای یخچال را می توان عوامل زیر دانست:

خازن یا رله یخچال آاگ مشکل دارد

عملیات خاموش و روشن کردن یخچال آاگ بواسطه رله و یا خازن است. این کار بوسیه سیم پیچ ها انجام می شود بنابراین اگر دو سیم پیچ شما سالم بود باید به رله یا خازن شک کنید. عمل نکردن رله یا خازن باعث می شود کمپرسور به کار نیافتد. در برخی از مواقع که یخچال خیلی خنک می شود هم می توان به خراب یاین قطعات شک کرد. در این مورد موضوع بر عکس می شود یعنی رله یا خازن کمپرسور را قطع نمی کنند.

یخچال

اواپراتور یخ زده است

اگر به یاد داشته باشید یخچال های قدیمی را باید در دوره های مشخص خاموش می کردید و برفک یخچال آاگ را تمیز می کردید . این کار به این دلیل بود که اواپراتور یخ نزند و یخچال خوب کار کند. امروزه یخچال ها هوشمند شده اند و این کار را بصورت اتوماتیک انجام می دهند. عملیات یخ زدایی از اواپراتور بصورت هوشمند تقریبا همیشگی است و این کار بوسیله ترموستات یخ زدا، هیتر مخصوص و یک کنترلر انجام می شود.

اگر هر یک از این قطعات خراب شوند و کار خود را انجام ندهند اواپراتور یخ می زند یعنی مسیر جریان هوا یخ می بندد و باعث می شود هوا به خوبی در جریان نبوده و عملیات خنک کنندگی کند و یخچال آاگ گرم شود.

خراب شدن کلید تنظیم دما

در یخچال های قدیمی این کلید درون یخچال و در یخچال های مدرن و هوشمند بصورت لمسی بر روی نمایشگری بر روی یخچال آاگ نصب می شوند.هر گاه این کلید ها دقت خود را از دست بدهند و دما را به دمای واقعی مورد نظر شما نرسانند باعث می شود که یخچال گرم و یا سردتر از حد استاندارد شود.

این ها عمده دلایل سرد نشدن یخچال آاگ هستند. هر چند باید عواملی مانند خوب بسته نشدن درب یخچال، عمل نکردن درست ترموستات، نشتی گاز یخچال ، محیط بسیار گرم قرار گرفتن یخچال آاگ و یا بسیاری از موارد دیگر را هم به این دلایل اضافه کرد.

 پیشنهاد می کنیم عملیات عیب یابی یخچال خود را همیشه به کارشناس تعمیر یخچال خبره ای واگذار کنید تا تمامی موارد به خوبی بررسی و عیب به درستی شناسایی و مرتفع شود.

کارشناسان ما در تعمیرگاه لوازم خانگی توربو سرویس با سابقه فراوان و تخصصی به روز و  با تکیه بر بیش از 50 سال سابقه عملیاتی شرکت توربو سرویس در همه ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمات عیب یابی و تعمیر انواع یخچال آاگ شما در هر گوشه ای از تهران  و کرج هستند.

از مزایای استفاده از خدمات توربو سرویس گارانتی تعمیرات یک ساله ، استفاده از قطعات اورجینال ، انجام خدمات در هر ساعت از شبانه روز و در محل مشتری و استفاده از کاری مجرب و حرفه ای می باشد.شما هم می توانید با تنها یک تماس با تعمیرگاه لوازم خانگی توربو سرویس به گروه مشتریان ما بپیوندید.




:: برچسب‌ها: تعمیر برد محافظ یخچال , تعمیر تایمر یخچال , تعمیر یخچال با ضمانت , تعمیر یخچال گوهردشت , تعمیر یخچال شهریار , تعمیر یخچال در منزل , تعمیر یخچال در شهرک غرب , تعمیر یخچال جنوب تهران , تعمیر ترانس یخچال , تعمیر ترموستات یخچال فریزر , تعمیر و نگهداری یخچال , تعمیر لوازم یخچال ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: